184. Miles 4 Meals

Op 22 maart vertrek ik naar het grensgebied tussen Thailand en Laos, en begin daar, aan de oever van de Mekong, aan een fietstocht die tien weken later in de Vietnamese hoofdstad Hanoi moet eindigen. Op de kaart uitgerekend een afstand van circa 3650 kilometer.

Waarom zo’n lange tocht? Omdat het een van de spannendste avonturen is die ik ken. De moeite, het gevecht met jezelf, het afzien, maar ook, en vooral, de euforie van waar het langzame reizen je brengt: vreemde landen, nieuwe steden, verrassende food courts, overnachten in kleine guesthouses of thuis bij gastvrije vreemden en het onbeschrijfelijke gevoel van vrijheid als je de kilometers onder je wegtrapt en omgeven bent door de overweldigende natuur.

Wie mijn blog volgt weet dat ik al heel wat lange ritten gemaakt heb: twee jaar geleden nog via Kopenhagen en Berlijn naar Praag en terug naar huis (3200 km), in 2009 van Friesland naar Gibraltar (4500 km), het jaar daarvoor van Noord-Thailand door Maleisië naar Singapore (3100 km) en eindeloze ritten dwars door Frankrijk. Vele duizenden kilometers, en nooit heb je er genoeg van, altijd is er de lokroep van het avontuur, van een volgende lange rit.

Die ga ik dus volgende week beginnen, maar dit keer rij ik een sponsorrit: Miles 4 Meals.
Ik wil geld inzamelen om onze voedselprojecten in India en Vietnam te financieren. Onze Stichting Duniya bestaat binnenkort 20 jaar, maar de donaties lopen terug, reserves raken op, en we willen zó graag ons werk voortzetten. Elke dag krijgen de 150 kinderen in onze school in Nagwa (India) en de 50 kinderen in het revalidatiecentrum in Lai Chau (Vietnam) voedzame maaltijden voorgezet. Niets is zo belangrijk als goed eten, met een gevulde maag durf je de wereld aan. Maar als de fondsen opdrogen worden de fornuizen koud en blijven de magen leeg.

Daarom, om te zorgen dat de kinderen in Nagwa en Lai Chau verzekerd zijn van een gezonde maaltijd, een sponsorrit onder de noemer Miles 4 Meals. Op de M4M Facebookpagina, op Instagram en natuurlijk dit weblog zal ik verslag doen van mijn reis.

Als je mijn rit, en dus ons voedselproject, wilt steunen, kan je op het M4M donatieformulier aangeven voor welk bedrag je je garant stelt. Eén of twee cent per kilometer? ’n Dubbeltje, of misschien zelfs een euro per kilometer? Op basis van jullie toezeggingen kunnen we laten zien wat het totale bedrag zal zijn als Hanoi bereikt wordt. Ik op mijn beurt garandeer dat het totaal aan kilometers nooit meer zal zijn dan 3.650. En, logisch, maar voor de duidelijkheid: mochten de kilometers minder worden, stellen we de toegezegde bedragen naar beneden bij. En dán pas maak je je donatie over.

Wil je de rit sponsoren? Klik dan op de foto om naar het donatieformulier te gaan. Dank!

FotoM4M

2 thoughts on “184. Miles 4 Meals

  1. Geweldige onderneming voor een nog prachtiger doel ! we gaan je uiteraard volgen en hopen dat je heel veel kilometers mag maken 😉 veel plezier en al het goeds !

  2. Beste, moedige en onverzettelijke ouwe buurman,
    Terwijl jij die enorme rit gaat fietsen, lig ik een paar dagen in het ziekenhuis, maar ik zal aan je denken en mocht ik er onverhoopt niet uit komen, zal ik, naar vermogen, je edele doel steunen. Ik kijk uit naar je verhalen en foto’s.
    Hans, ik hoop echt dat je inspanningen resultaat mogen hebben.
    Wens je een behouden reis en een gezond weerom.
    Groet,
    Carel

Geef een reactie

